Sunday, January 14, 2007

Wanita JIM Negeri Selangor Turun Padang

Kuala Langat, 14 Feb -- Alhamdullilah WJSelangor telah memulakan projek “turun padang” kami dengan membuat lawatan kunjung kasih ke daerah Kuala Langat dan Klang pada hari Ahad, 14 Januari 2007.

Ini merupakan siri lawatan kami ke daerah daerah dan akan berterusan sehingga Februari 2007 dimana kami akan melakukan 2 lawatan dalam sehari - pagi dan petang.

Antara objektif kami ialah untuk :
• melakukan pertemuan dua hala antara Wanita Jim negeri dan Wanita Jim Daerah.
• meningkatkan Taaruf dan Ukhuwah
• mencari, mengenal dan memenafaatkan kekuatan di daerah
• mendalami masaalah dan kelemahan didaerah dan mencari jalan penyelesaian
• meninjau “Big Picture dalam agenda gerak kerja Wanita Jim Daerah

Terima kasih kepada kedua-dua daerah yang sudi menerima kedatangan kami dengan kadar pemakluman yang agak singkat. Ia seolah-olah satu lawatan kekeluargaan, dalam suasana ukhuwah fillah yang mesra dan ceria. Tahniah kepada wanita jim kedua daerah ini. Ada kekuatan masing-masing dibidang masing-masing, ada perancangan, ada kesungguhan, nampak cahaya keikhlasan.

Kekuatan di Kuala Langat ialah Program Nasyrah dan remaja, manakala di Klang program bersama hospital, remaja dan program dakwah masyarakat. Klang juga akan cuba meneroka bidang baru- program untuk warga emas. Insya Allah semuga Allah membantu kita semua dalam usaha dakwah yang murni ini.

Dr. Ruziaton Hasim
KWSelangor 2005-2007

0 Comments:

Post a Comment

<< Home